Nhờ các bác giải thích giùm các ký hiệu model của ampli các hãng có ý nghĩa gì cụ thể, nhất là các chữ cái đi trước hoặc đi sau, cái nào là viết tắt, cái nào đơn thuần là đánh theo số thứ tự, ...v...v... Ví dụ : Denon PMA xxxD, R, I, II, AE, SA, A, G .... Marantz PM xxxD, SE, MK, ... Sansui AU xxx Alpha, XR, KR, MR, .... Luxman L, xx FD, V, ... ....... Những cái gì thông dụng thôi ạ, không dám hỏi nhiều.
Theo ý kiến cá nhân của em thì : 1/ Denon: PMA : A = Amplifier D = Digital I, II = Mark / model I, II 2/ Marantz : D = Digital hoặc Direct SE = Signature Edition MK = Mark 3/ Sansui : AU : Amplifier Unit Alpha = Hình như đây là một định dạng về cơ cấu nguồn hay cân chỉnh balance ... ?? XR = Extra ?? Ấy là em phỏng đoán như thế !! Xin chỉ giáo thêm của các bác !!
Chào Bác, Em biết có vài chữ gửi Bác thôi, hôm nào biết thêm em cập nhật tiếp. DENON AE: Advanced Evolution. D: Digital. G: Gold. GL:Gold Limitted. SANSUI DR(1990): Digital Reference. MARANTZ SE: Special Edition. MK: Mark.
Kính chào các bác! Em là người mới nên rất bỡ ngỡ, em nghĩ cũng sẽ có nhiều người giống như em. Em rất mong muốn các bác bỏ chút thời gian post lên amply các đời (model và năm sản suất) phổ biến tại VN. Nếu có thể các bác cho luôn thông số kỹ thuật như trở kháng và công suất thì tốt quá. Em mong thế có nhiều quá không nhỉ?!!! :mrgreen:
Chào Bác Thế giới bao la, ampli vô tận không biết bao nhiêu hiệu bao nhiêu hãng,bao nhiêu đời mà chứa cho hết, em nghĩ không có dung lượng nào chịu nổi khi mà mình đưa lên quá nhiếu loại chưa cần đến, nhiều khi đã đưa lên rồi Bác đọc qua nhưng lần sau gặp lại con ampli đó Bác cũng khó nhớ là anh em đã post lên chỗ nào. Hay nhất là Bác đang cần & thích con nào đưa lên luôn Các anh em họ sẽ giúp ngay, thứ nhất thông tin nóng hổi, thứ hai tập trung dễ quản lý hơn! Kính!
Hi hi hi Thanks bác ngtatliem! Nhưng giá kể có chỗ nào có tất cả các thông tin như là thư viện chỉ việc search to see thôi thì khoái quá bác nhẩy! :roll:
Bác cần thứ gì tứ tự tin post lên nhé! Nếu giúp được các Bác trên vnav.net cũng như Các Mod rất sẵn lòng help mà lại chí công vô tư. Em lúc đầu cũng hơi ngại , giờ hết biết nắc cỡ luôn rồi :lol: :lol: :lol: :twisted:
Tôi cũng rất thích có một thư viện ĐỒ CŨ để AE được đọc đi đọc lại nhiều lần. cũng là nơi tham khảo thêm kiến thức cho AE mới . mạn phép./
Vừa lượm được trên net, em nghĩ đọc hết đoạn này có thể biết được ý nghĩa của Class AA đó Thân mến: [align=center]Amplifier classes: [/align] There's a great deal of confusion, compounded by outright dogma, with respect to the various classes of amplifiers. While I'll try to skirt the dogma, a brief discussion of amplifier classes is appropriate. In this section, I'll list only the classes in common use for audiophile gear. There are other classes, useful in electronic engineering outside of the audio field, as well as "new", non-standard classes created by imaginative marketing departments. In general, amplifier classifications represent how much current is flowing at any given instant and are therefor related to the efficiency of the amplifier. Class A In a Class A design, current is always flowing, regardless of whether or not there is a signal present. The power output device(s) handle both the positive and negative halves of the signal. When there is no signal (i.e. the signal level is zero), output devices idle at the halfway point. Class A operation is therefore quite inefficient and wastes a lot of power as heat. The advantage is that output devices are always operating in their linear range, so distortion is minimized, and maximum low-level detail is achieved. Many (most?) amplifiers use Class A designs in their front end and gain stages, even if their output stage runs some other class of amplification. Class B Class B amplifiers are rarely used for audio and are mentioned primarily to help explain Class AB, below, and because of their importance in DIY amp design. Succinctly, a Class B amplifier uses different devices for the positive and negative halves of the signal. In the absence of a signal, all output devices are turned off. There is a cost, though. When a signal is present, the devices typically exhibit a turn-on delay and voltage dead zone. Low-level detail is therefore lost and distortion is generated each time the waveform crosses the zero level. With careful design, this can be overcome, but the advantage is arguable. Doug Self's "Audio Power Amplifier Design Handbook", which has become something of a "Bible" for DIY amp builders, recommends "optimum class B" for his vision of a perfect amplifier. Many who have built his designs agree that it's a great amp. Class AB Class AB amps are quite similar to Class B in that they use separate devices and sections for the positive and negative halves of the signal. Where Class AB differs from Class B is that the output devices never turn off at the zero level. Their operating ranges thus overlap around the zero level, causing current to flow in each section. Since one definition of Class A is that current is always flowing, a Class AB amp is said to operate at Class A for low level signals and Class B for high-level signals. Class AB is the most common design approach for SS and high-power amplifiers - which can't afford the inefficiency of Class A. [glow=pink]Class AA Similar to Class AB, Class AA is not generally recognized as a proper amplifier classification, but as a variation on Class AB. In a proper Class AB amplifier, at some signal level, the amp operates in Class B with only one output leg active. In Class AA, the inactive leg never completely shuts off, but stays in Class A, but with a significantly lower idling current[/glow] Class D Class D is a digital class. As such the output signal is always either on or off. Think of it as like Class A, but with super-high amplification. If the input signal is positive, the output is all the way positive. A soon as the input signal crosses the zero level, the output goes all the way negative. Rather than a clean waveform, the output is a rectangular wave. What good is it then? Consider now what happens if we add the input signal with a modulating ultrasonic triangular wave… During each cycle of the modulation signal, the output will make two zero crossings. If the input is a constant zero level, the output will be a square wave which is positive 50% of the time and negative 50% of the time. Similarly, if the signal is constant at the half-positive level, the output will be a rectangular wave which is positive 75% of the time and negative 25% of the time. If the modulation frequency is high enough (typically around 200 kHz), a simple analog filter will convert the output into a analog of the input. In engineering terms, this is called Pulse Width Modulation (PWM) and has been in common use in regulated power supplies for decades. This technology is most often used in autosound applications, and there's a good visual tutorial on the web. For home hi-fi, Class D amps are common in subwoofer "plate" amps. Class G Class G is a variation on Class AB, where the power supply voltages to the output stage are switched to progressively higher values as more power is required. Originally seen in the audio field in power amps designed by Bob Carver, its use has become more common, especially in pro gear. The obvious advantage is greater efficiency than Class AB. Class H Class H is a further variation on Class AB. Unlike Class G, where the power supply voltages to the output stage are switched among progressively higher discrete values, Class H actively modulate the power supply voltage(s) in response to the amp's power requirements. As expected, this further increases efficiency over Class G. Class T Class T is a proprietary development of Tripath Corporation. Briefly, Class T is a variation on Class D which uses digital signal processing (DSP) technology to vary the modulating signal in response to changes in the input signal. In doing so, it accomodates any non-linearities and switching characteristics of the output devices. Class T is mentioned here since it was developed specifically as a high-end audio technology. Again, done correctly, there are no clear-cut distinctions which make one class of amplifier "better" than another. Many have noted that the difference between amps of similar specifications and measurements, operated within their designed power range, is often inaudible, regardless of the technology. Where differences do exist, they are more often differences in power supplies and/or differences in overload characteristics.
Theo em hiểu DSP là "Digital signal processing", còn của bác thì không rõ? Bác nào am hiểu giải thích đuôi trơn và thêm ký hiệu mk i, mk ii là ntn nhỉ? Hay là viết tắt của mark
MKI, MKII theo em nó là Mark I, Mark II tức là phiên bản được nâng cấp, bổ sung làm lại lần thứ I, lần thứ II . ví dụ như loa Onkyo đời E-83A có tới 4 đời là E-83A trơn (MKI) rồi E-83A MKII, E-83A MKIII, E-83A newMKIII. Còn DSP: nếu là CD thì Digital Signal Processing (xử lý tín hiệu số, trong các đầu CD các IC có ký hiệu CXD xxxx là nó) còn nếu là Ampli 5.1, 6.1, 7.1 thì có lẽ là Dolby Surround Prologic (tạm dịch là âm thanh xoay vòng có lập trình), còn AX có lẽ là Audio Extreme chăng ?