Ampli Kỹ thuật số, toàn cảnh và sự kiện

Discussion in 'Thiết bị khuếch đại' started by Cominup, 25/9/08.

  1. b52pig

    b52pig Advanced Member

    Joined:
    8/8/06
    Messages:
    1.947
    Likes Received:
    1
    Location:
    HCM
    Đọc bài viết của bác Dze quả thật em bắt đầu thấy ấm ức vì em cũng thích TacT. Tuy vậy cũng rất cần những bài phản biện dựa trên cơ sở kiến thức về kỹ thuật của bác. Rất mong bác tiếp tục trao đổi để anh em hiểu thêm về sản phẩm còn khá mới này.
     
  2. ClassA

    ClassA Moderator

    Joined:
    5/12/05
    Messages:
    2.524
    Likes Received:
    46
    Em thấy spec của Tact ghi THD ở 20 Hz là hơi kỳ cục, bác Cuong có nhầm lẫn gì chăng?
     
  3. ClassA

    ClassA Moderator

    Joined:
    5/12/05
    Messages:
    2.524
    Likes Received:
    46
  4. Dztronic

    Dztronic Advanced Member

    Joined:
    9/12/05
    Messages:
    3.588
    Likes Received:
    49
    Em thì nghĩ ngược lại vì user manual rất khó revise vì đã in ra thời gian tái bản lại rất lâu. Trong khi thì web có thể sửa trong nay mai mà với thời đại hiện này người ta thường xem trang web để đọc quảng cáo hơn là từ những nguồn khác . Đã vậy ai mà đọc quyển manual user khi chưa mua sản phẩm ?

    Đương nhiên có thể xem chị John Atkinson có rì viu thì hy vọng có thông báo thông số đo đạt hoặc chắc ăn nhất là nên mua 1 cục TACT về rồi mua máy đo tự đo lấy :D
     
  5. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
    Em copy nguyên trên web của nó mừ. Vậy là thiếu chứ kô sai ạ. hihihi đã bênh là bênh cho chót hehe...
    Em tìm mấy cái linh để các bác đọc, rùi dịch :roll: tiếng Anh là em kém lắm...
    Hôm nay mạng lởm quá... rớt hoài...
    http://www.stereotimes.com/amp100103.shtml

    em copy luôn ra đây nhé

    The Tact Audio 2150 Amplifier

    The Road to Audio Nirvana Has Been Rerouted!

    Clement Perry

    October 9, 2003

    Specifications

    Power: (RMS) 2 x 150W / 8 ohm, 2 x 300W / 4 ohm
    Output current: (peak, per channel) >50 A
    Signal-to-noise ratio: ( A-weighted ) >110dB
    Dynamic range: (20 Hz - 20 kHz) >130dB
    THD+N: (all power levels 20Hz-20kHz) <0.01%
    Digital resolution: 16-24 bit Linearity (-120dB) +- 0,2dB
    Dimensions: (WxHxD) 450x98x420 mm
    Weight: 18 kg / 37 lbs.
    Price: M2150 $4,900.00; S2150 $4,400

    Address:
    201 Gates Road, Unit G
    Little Ferry, New Jersey 07643
    Phone: 201/440-9300
    Website: www.tactaudio.com


    Of all the audiophile components available today, I've never seen a product that's so loathed and beloved as Tact Audio's digital products. Digital was supposed to be the perfect sound when it was introduced a couple of decades ago. With all the advancements duly noted, audiophiles contend that vinyl still rules. They argue vinyl is analogue and digital is a facsimile thereof. Digital today, thanks in part to yesterday's pioneers like Forsell, Wadia, Accuphase, and Theta, helped dispel problems associated with early digital sound: hard, antiseptic, cold and uninviting. Today's new digital mavens such as Ed Meitner of Meitner Labs, Zanden Audio's Mr. Yamada, Electrocompaniet's Per Abraham and Radimir Bozovich of Tact Audio-the subject of this review-elevated digital technologies still further.

    My first and quite vivid memory of Tact Audio began when they debuted the Tact Millennium, the worlds first digital amplifier at the '97 Stereophile Show. Shortly thereafter, Tact introduced the world's first room correction preamplifier in the Tact Model 2.2 (which I subsequently purchased). The Tact 2.2 served as my longstanding reference (if you've ever heard what this gizmo has done in my room, you'd know why). Until, that is, the long awaited Tact 2.2X, a much more sophisticated version replete with digital ins and outs, replaced the original.

    Also new is their complete reworking of the Millennium amplifier in the less expensive Tact M2150. Costing $4,900 (less than half of the Millennium), the 2150 is also the first "true" digital-audio amplifier since other digital or Class D and Class T amplifiers use analog inputs before converting them to a digital waveform, then back to analogue. The Tact 2150 employs the pure digital Pulse Wave Modulation (PWM) amplification technique. PWM amplifies a digital signal and links it to the loudspeaker directly upon conversion to analog.

    "Essentially," says Tact, the hundreds of active and passive components usually required for amplification are simply not here." This means, by conventional methods, the 2150 is not an amplifier at all. It is a D to A converter with enough power (current and voltage) to drive speakers directly. Unlike the many dozens of parts that exists in conventional amplifiers, there is only a single coil and capacitor performing a 60 kHz, second-order low-pass filter, after the D to A conversion in the Tact 2150 using Tact's exclusive, proprietary PCM-to-PWM "EQUIBIT" technology. EQUIBIT, developed by Toccata Technology of Denmark, reduces the digital signal lengthwise to the speakers.

    The Tact 2150 is as feature laden as a Swiss Army knife. Multiple inputs (five digital and three analogue) qualify this digital dynamo as an integrated design in the most unconventional way. Built under the same roof as the still highly lauded but discontinued Tact Millennium, the Tact 2150 is a highly evolved version based on the same principals but is 25 lbs. lighter and $5k cheaper while boasting greater resolution capabilities with the help of sophisticated 24-bit/192kHz digital to analogue converters. For more technical information please visit Tact's website at www.Tactaudio.com.

    Turn Me On

    One of the many superior benefits of the Tact M2150 digital amplifier over analogue ones is that it operates close to 95% efficient and thus, does not run hot. The 2150's lack of heat sinks helps keep this amplifier light and its appearance lithe. Don't be fooled by the ripples that run along its sides; they were designed more for aesthetic appeal rather than heat dissipation. The 2150 features a zero feedback design and, at full volume (voltage), the power supply is a full 58 volts, equal to 150 Watts into 8 Ohms. To decrease the volume, the output voltage of the power supply is also reduced. This means that the volume control offers no active circuitry, which by the way, has been proven as an ideal method for excellent volume control when Ed Meitner used this method in his fabulous BiD in years past. Additionally, due to the voltage modulation used to control volume, the 2150 is purported to be impervious to clipping.

    Physically, the 2150 looks like any Tact product with its large and omnipotent master wheel that serves as both its volume control and company's greatest spokesman. The "M" in M2150 stands for Master version because it employs a separate volume control, while the $500 less expensive "S" or Slave version, designed to go in tandem with Tact's preamps, does not. Mine arrived with the finely brushed black aluminum fascia (silver is optional). In terms of physical layout, the Tact 2150 looks pretty clean and simple, given its capabilities. Below the Tact Audio insignia, located on its upper left corner is the power button. Digital and Analogue selection toggle buttons are located on the left flank while the right side is balanced out by the master volume and mute buttons. A mere five buttons hide the Tact's labyrinth of sub-menus located via its remote control.

    Depressing the Tact 2150 power switch illuminates its front panel display that reads "Loading System…5…4…3…" counting backwards to zero before its main status screen appears. It is here at the main screen that you can begin to understand how sophisticated and unconventionally designed this amplifier actually is. Input selection (1 through 8) is also visible via the front panel. Input selected will be displayed by a corresponding status screen that indicates: Input selection, Master level (in decibels), Input sampling frequency, and Master Level Volume in big bold LCD numerals that are easily visible from my listening seat 10 feet away. Sub-menu features such as: Balance, In-Out, Polarity, Delay, Crossover, ADC (optional analogue to digital converter), Display, REM (remote), COMM (communication), and ADDR (address) are all located with the toggle of the remote control. When necessary, each of these sub-menus allows for even greater flexibility and control. For example, when I opted for a second 2150 to vertically bi-amp my Ascendo System M loudspeakers, all I had to do was the grab the remote control, find the sub-menu's COMM (communication) control, and program each 2150 to output left and right channels separately. This programs the 2150's to perform like monoblocks with 300-watts per side.

    The Tact 2150's rear panel closer resembles a digital-to-analogue converter but with speaker terminals. Three analogue inputs (two single-ended, one balanced) are sequentially allocated on its upper left, while five digital (three RCA S/PDIF's one AES/EBU, and one Toslink S/PDIF) are located beneath. All digital inputs support PCM audio data with sampling rates from 32kHz to 96kHz/16 to 24 bits. AES/EBU and RCA/coaxial inputs support a 192kHz sampling rate. One digital output serving as a pass-through comes as standard when using more than a single Tact 2150-as I am becomes imperative. When analogue usage is selected digital pass-through is disabled.

    Intimidating? Yes. Hard to use? No!

    Setup consisted of sitting each 2150 atop Kevin Tellecamp's Silent Running Audio component racks, while all AC contaminants were being fed through the Shunyata Research's HYDRA AC distribution center via all their accompanying Anaconda AC cords. All cabling for this was done using the fabulous and expensive Analysis Plus Gold cables strapped to the new and even more exciting Ascendo System M loudspeakers. AP's gold is just that, and I admit I was shocked by its performance more than its price. And at $5k per six-foot run, or $2k per meter, they're neither cheap nor affordable.

    I must state for the record that the Bel Canto designed Tripath Technology taught myself, contributor Stu McCreary, and Dan "The Man" Dzuban, a lot about what to expect from digital amplification. This amplifier still stands as a reference by which all others should be judged. It proudly stood as a reference of mine for more than two years, with many much more expensive amplifiers finding their way back to their place of origin with a "sorry, I'll pass" sticker attached to them instead of "how much."

    Tact-ical Assault on the Senses

    What I heard via a full run of Analysis Plus digital link directly feeding the TACT 2150 was nevertheless staggering to my ears. This level of resolution I wasn't quite expecting. There exists a quality that is as immediate as well as it is astounding in the areas of silence, transparency and naturalness. Never, in my experience, has my system sounded this quiet. I'm talking dead quiet with your ears on the tweeters. No hissing at all! More unnerving, however, was what became available via the TACT 2150's digital signal from my couch ten feet away. Digital, I thought, wasn't supposed to sound this natural and, well, analogue-like. Those were the exact words I murmured to myself the very moment I put on Dizzy Gillespie's "Gillespiana CD" [Verve314519809-2]. I'm not certain if you're familiar with Manteca but I've got to admit, I wasn't as familiar as I thought after hearing through the TACT 2150.

    First, there is the unmistakable freedom from artifice. A peculiar clarity overtook the music unlike anything I've encountered-digital or analogue-beforehand. Dizzy Gillespie's Gillespiana is a 22-piece big band directed by Argentinean Lalo Schifrin, that features jazz legends such as Clark Terry and Ray Barretto. Recorded in 1960 when panning too many instruments into one channel was probably considered an art form, needless to say, there is a lot to hear on this CD-literally. What I heard literally caught me off guard. Secondly, when you have dozens of instruments blaring the same chord and melody simultaneously, it's very difficult, if not down right impossible, to differentiate distinctions between the French horn, tuba, saxophone, trumpet and trombone. Yet, amazingly, somehow the TACT 2150 recreated this brass section as individual instruments. More than ever before I could make out each instrument at the very same time out of the corner of the soundstage.

    Armed with a greater sense of validation than previously available, thanks in part to such great products like the Ascendo loudspeaker and Zanden products, I just couldn't believe how good the Tact 2150 actually performed. This digital dynamo revealed more nuances, hinted at more gradations, captured more of the music's ebb and flow, and boasted more micro and macro dynamics while intimating more of what was on this CD than I would EVER have thought possible. Especially from a digital product!

    From the very top of the frequency extreme, say 17 kHz (measured) down to about 40 Hz exits a cohesiveness and synergy that allowed me to hear the delicacy of a softly plucked harp and the thunderous effects of a mallet striking a tympani simultaneously. On Reference Recording's "Requiem" [RR-57] CD, track seven entitled Pie Jesu, featuring the soprano Nancy Keith (a long time favorite of mine), revealed underlying bass notes from the very powerful Lay Family Concert Organ and this beautiful soprano in a delicate balance that never before sounded more authentic. Ditto bassist Charlie Hayden and guitarist Pat Metheny's performance on The Moon is a Harsh Mistress from on their Grammy-winning Beyond the Missouri Sky CD. I would also feel derelict in my duties if I didn't include Muddy Waters' classic CD Folk Singer. This blues standard never sounded so good. Jacintha's Here's to Ben, proved to me why everyone should own this soulful CD. Lastly, one of my favorite releases is from the Chesky brothers, aptly entitled Entre Amigos. The wonderfully rich and tropical sound of Brazilian music is a happy addition to my much-needed Antonio Carlos Jobim collection-especially after my return from that enchanted country only a few days before. This latest release features songtress-guitarist Rosa Passos and legendary jazz bassist Ron Carter performing in a collaborative effort that is as tight and rhythmic as it is refreshing and soulful. CD after CD, genre after genre, whether Classical, Big Band, Jazz, R&B or New Age, through the Tact 2150, it simply didn't matter. The music that comes through via a digital coax cable is, literally, what is on the disc in all its glory-or in many cases-all of its warts.

    You Want the Truth? You Can't Handle the Truth!

    As delightful as the Tact 2150 sounds, it doesn't come perfect, nor shall I say without my personal quibbles. However minor they appear, they are valid points discovered only after many months of intense listening sessions. The first of my quibbles: because there exists so little filtering between the signal path and the loudspeaker, there's little chance bad or half- decent recordings can sound good. As a result, many CD's didn't sound as good as I originally thought through the Bel Canto eVo2. On the contrary, I discovered that the eVo2 didn't bring to surface all the warts on each of my CDs, which was a good thing if you like your recordings to sound good. Worse, what do you do after you discover classical recordings don't possess that warm fuzzy feeling analogue amps provide, while jazz recordings sound better than ever? Talk about being in a catch-22. I've always wanted the truth, and felt intuitively that the 2150's pros far outweighed its cons. Moreover, synergy-wise, attempting to discern the situation as a software issue rather than a hardware one wasn't easy either. What's a law-abiding audiophile to do?

    Flip the Script… Add tubes!

    It's pretty much the gospel truth that tubes are superior in the areas of bloom, three-dimensionality, soundstage and palpability. Feats that, however euphonically conferred, or even-order distorted, produce the most convincingly lifelike playback this reviewer's ever heard. Just imagine the virtues of adding to those wonderful traits, the amazing transparency, relaxed presentation, tonal perspicacity, and the super-low noise floor that seems to be the very embodiment of the 2150. As you are very well aware, this hobby is built around synergistic combinations. Enter the Zanden Model 5000 digital to analogue converter (review forthcoming). Here is a standard Red Book (16/44) DAC, that offers nothing in the way of upsampling, and lists for an astounding $10K. Yet, this standard DAC's capabilities of naturally rendering the music's crux betters anything I've heard thus far from an external processor-yes, reducing my mighty Electrocompaniet CD player to transport duties (and it is a damn good one at that). As good as the Tact 2150's digital circuits are via the 2.2X preamp, or straight from the Electrocompaniet's digital output, ultimately matching it with the Zanden, for this audiophile, proved to be a synergistic match that just couldn't be denied.

    For the first time, the possibilities of what is best about tubes and digital became evident. No more slushy sounding bass thanks to the Tact 2150's speed and great damping abilities. No more hints of stridency in the high frequencies thanks again to the legendary traits tubes are known to bring to string tone. I could go on and on but I think you tube lovers know what I'm saying. I am certainly a believer and am now using the Tact 2150 with the Zanden Model 5000 Mk III. Am I compromising the best digital has to offer by adding analogue back into the chain? I honestly don't think so. But the most important question that I believe should be asked is: am I finally able to get the ultimate in musicality I was hoping for when I started in this hobby? I would have to answer: Absolutely!

    The Tact 2150 proved to me what is possible in digital amplification today. Its transparency and natural sound surpassed any amplifier I've reviewed to date, besting the incredible Bel Canto eVo2, my former reference. For me this marks an alternate route on the road to audio nirvana. Any amplifier for less than $5k is a bargain these days. To have an amplifier that conjures up fond memories of what I've always loved and loathed about single-ended designs and solid-state devices, discarding all that's bad, while keeping the good-all under a single chassis-is not only a feat, but at this asking price, a downright steal.

    It would be, pardon the pun, tactless if I didn't add, three audiophile friends who, after hearing the Tact 2150 in my system, placed their amplifiers up for sale on AudioGon or Ebay, and purchased Tact amplifiers.
     
  6. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
  7. giahy

    giahy Advanced Member

    Joined:
    22/10/07
    Messages:
    1.983
    Likes Received:
    29
    Đọc đoạn này quả thật em cũng bắt đầu thấy ấm ức vì đụng chạm hơi nhiều nhe Cụ Up. He he heeeee. :D :D
     
  8. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
    Cái nick đã thấy đụng chạm rồi... chán... :lol:
     
  9. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
  10. Cominup

    Cominup Advanced Member

    Joined:
    4/12/05
    Messages:
    3.343
    Likes Received:
    11
    @cuong: Nếu bác thấy không hợp lý bài post trước của em em xin xóa ngay ah.

    @all: Đến đây em sắp tẩu.

    @Dze: Hình như em không có ý định đưa nền DIY nước nhà đi xuống ah. Vì em cũng là DIYer nhưng với đà này thì em sẽ DIY để thỏa mãn thú mò mẫm tý toáy. BTW, cụ chưa tính toán giúp anh em vụ active crossover bằng máy tính thế nào đó. Không được giả vờ quên nhé :D
     
  11. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
    Bác xóa cũng đc mà kô xóa cũng đc vì nó đã hằn sâu trong tâm trí em rồi ah, cả cái nick của bác nữa... :roll:
    Đọc lại mấy bài rì viu lại thấy thèm rồi, vừa cắt cơn đc mấy ngày... hic...
    Đã bác nào ghép Tact hoặc Belcanto với B&W 805s hoặc cao hơn chưa ạ? Không biết có ra rì kô ạ?
     
  12. Dztronic

    Dztronic Advanced Member

    Joined:
    9/12/05
    Messages:
    3.588
    Likes Received:
    49
    Chỉ mấy đoạn trích dẫn trên của rì viu là em càng khẳng định cái TACT nó ... méo tần số cao như bất cứ class D hay còn gọi là digital nào.

    Từ đầu bài viết em chỉ thường phán là class D ở tần số càng cao thì méo càng nhiều nhưng em chưa đề cập là nó cũng chủ đích là méo bậc 2 khá nhiều và thêm méo hài bậc cao khác (so với đèn 3 cực là chủ yếu méo bậc 2). Bài rì viu có mấy điểm sau đây:

    - Ông ta bàn âm thanh từ 40Hz - 17kHz nghĩa là ông ta đã có công cụ phát tần số này thì tại sao không đo luôn méo hài và công bố luôn 1 thể như Audiophile của chị John Atkingson? Một sản phẩm được ca ngợi như vậy chắc chắn là báo Audiophile sẽ rì viu kỹ lưỡng hy vọng sẽ tìm được số báo này thì chi tiết sẽ rõ ràng.

    - Phần rì viu phán là ngõ ra quá đơn giản nối vào loa thì 1 lần nữa chứng tỏ cái loa sẽ là "nạn nhân" của những khiếm khuyết kỹ thuật ampli digital. Nếu vậy khi phối với 1 số loa có độ nhạy và đáp tuyến tần số cao khác nhau thì khiếm khuyết sẽ được khuyếch đại lên hoặc giảm đi rất nhiều khi phối mỗi loa khác nhau. Điều này cũng là khuyết điểm kỹ thuật của class D thì không gì ngạc nhiên.

    - Ngạc nhiên cúng cuồi trong bài rì viu là méo hải kiểu Tube. Trùi người ta thường nói méo bậc 2 tai người rất khó nghe ra và đôi khi lại cho thêm nhạc tính. Nếu tham số phán 20-20kHz 0.01% là đúng thì càng nghe không ra vì ngay cả méo hài 0.01% méo bậc lẻ mà nghe đã khó ra rồi. Nhiều thiết bị Analog như băng cối, đĩa than cũng khó mà đạt được đến 0.01% toàn giải 20-20kHz. Đã vậy cục ampli TACT lúc rì viu sẽ không mở tối đa công suất đến vài trăm Watts thì méo hài sẽ còn giảm xuống nữa; lúc đó sẽ không là 0.01% mà là 0.005% hay thấp hơn. Như thế ta có thể suy ra méo hài tần số cao của TACT ở khoảng 0.01% hoặc cao hơn có khí đến 1% trong lúc ri viu thì hiệu ứng Tube tép này mới xảy ra.

    Hế hế các bác cứ yên tâm với thông số (20Hz) thay vì (20-20kHz) ở công suất vài trăm Watts như trên mạng công bố nhé :mrgreen:
     
  13. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
  14. tham nhung

    tham nhung Advanced Member

    Joined:
    1/8/08
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trước Em ghép Tact 2150 với 603s3,804,803 trơn đời củ nghe rất ngon hơn hẳn ghép với Accuphase 205/206/305 và Denon 2000V. Tact nó tốt hơn mấy cái Ampli trên
     
  15. namkhanh

    namkhanh Advanced Member

    Joined:
    6/8/07
    Messages:
    53
    Likes Received:
    3
    Thấy các bác tranh luận nhiều về Tact hay quá. Như em đây, loanh quanh rồi lại loanh quanh mà không thể bỏ Tact được vì có một nhận xét do chính bản thân đúc rút ra: Tact quá hay với một mức giá quá hợp lý!! Cùng với đó, nếu Tact được mod lại thì khó có những amp nào hay hơn. Ít nhất là về mặt âm hình, không gian và độ cân bằng.
     
  16. VQ_audio

    VQ_audio Advanced Member

    Joined:
    13/7/06
    Messages:
    9.261
    Likes Received:
    28
    Hế hế , con Tube âm li nhà em lại dính cái hiệu ứng Solid tép mới chít chứ :lol:
     
  17. phuongthu

    phuongthu Advanced Member

    Joined:
    19/2/06
    Messages:
    3.780
    Likes Received:
    16
    Location:
    Sai Gon
    Bác trước lấy Tact đánh DD66000 sau lại chuyển qua đèn hình như quả đèn của Bác nghe tên cũng xứng tầm với Everest lém mà ,Sau lại bán đèn quay lại Tact, rỏ khổ , Bác cứ nói ra giửa đèn và Tact ưu và khuyết để AE biết với cớ sao Bác phải đổi tới đổi lui ... !!!
     
  18. Dztronic

    Dztronic Advanced Member

    Joined:
    9/12/05
    Messages:
    3.588
    Likes Received:
    49
    Ậy em vừa nghía cái spec của Bel Canto eVo 2 mà báo rì viu đá gà với TACT thì thấy kết quả càng gõ gàng:

    - Bel Canto eVo 2 ở 100W (THD+N) ở 8 Ohm load đã 0.1% mà cũng không công bố đo ở 1 tần số nào đó hay là toàn giải thông 20 - 20kHz nhưng chắc là 20 - 20kHz vì chị John Atkinson ở báo Audiophile cũng đo ra kết quả gần như vậy (chiều hướng cao hơn chút đỉnh). Bel Canto theo rì viu âm thanh nghe cũng không Tube tép như TACT xem ra TACT còn ... méo hơn :D "Méo mới hay mà lị" :lol:

    - Đọc hết specification của các model TACT từ "M/S 2150 XMD", "M/S 2150 X", "M2150", "S 2150" cũng đề THD+N (all power levels 20 Hz) < 0.01%. Vì thế nếu có lộn chỉ 1 model lộn thôi là cùng trong khi các model đều nộn như nhau thì khó có thể chấp nhận được cá bác hỉ? :wink:

    Thôi thì tạm cho TACT ngang với Bel Canto thì nếu Dzê em đem ampli class JOB 500 đem so thì e rằng TACT khó so bề. Thôi thì ampli Pờ Rồ QSC class H cho rẻ hỉ ví dụ như model "RMX 5050" ở 8 Ohm oánh ra 1050W méo hài 0.1% 20-20kHz giá chỉ 1600USD mới nguyên hoặc 1200USD đồ mới của hãng sửa lại. Khi oánh ở công suất 1/10 ví dụ như 100W chắc méo hài chỉ còn 0.01% vẫn ngoong như TACT roài mà còn được 20-20kHz! Với công suất 1050W này phối loa gì cũng được. Đặc biệt đánh với loa horn độ nhạy cao chắc chắc sẽ ... không dám nghe nữa :lol:

    Cục ampli Hafler XL 280 với 145W/channel THD 0.05% 20-20kHz mà giá cũ thời này chỉ khoảng 300USD trở lại. Cục Hafler DH 500 với 255W/channel THD 0.025% 20-20kHz mà giá cũ thời này chỉ khoảng 400-500USD. Đặc biệt ở tần số cao 10kHz méo THD chỉ khoảng 0.007%. Khiếp thật ai như cờ lát Dê ấy :D. Cách đây không lâu em bị dzuột ở 1 tiệm cầm đồ bán cục XL 600 (DH 500 upgrade) giá 350USD chưa trả giá. Lúc đó kẹt tiền nên không mua ngay đến khi cầm tiền ra thì đã mất. Tiếc wá!
     
  19. Cominup

    Cominup Advanced Member

    Joined:
    4/12/05
    Messages:
    3.343
    Likes Received:
    11
    Bác làm thế này thì em ngại quá. Em chính thức xin lỗi bác cuong và em xin phép xóa các đoạn cần thiết trong các bài post trước của em. Rất mong các bác quote bài của em cũng xóa giúp các đoạn quote.

    Khi nào gặp bác cuong em xin phép được xin lỗi bác lần nữa.
    Cám ơn các bác nhiều.
     
  20. namkhanh

    namkhanh Advanced Member

    Joined:
    6/8/07
    Messages:
    53
    Likes Received:
    3
    Về mặt kỹ thuật em không dám đụng chạm vì em là dân ngoại đạo. Em thì nghe đèn rồi, bán dẫn rồi, công suất lớn rồi, công suất nhỏ cũng rồi. Nhưng có 1 điểm mà Tact thể hiện hơn hẳn các anh kia đó là trong sạch và chính xác (đây là do cảm nhận bằng tai thôi, em không biết thông số đo là thế nào). Chính vì lý do chính xác mà Tact thể hiện không gian và âm hình tuyệt vời!!!
    Em biết rất nhiều bác đã chơi Tact, đánh giá cao Tact không tham gia vào diễn đàn này. Bởi vì có 1 điều mà em biết: Đó là các Bác ấy cứ lặng lẽ thưởng thức cái hay của Tact. Tact là một âm ly quá đơn giản mà quá hay. Vì nó quá đơn giản (về mặt kết cấu) nên rất khó thuyết phục những ai đã có thâm niên dài chơi đèn, bán dẫn. Hai dòng sản phẩm quen thuộc có kết cấu rất phức tạp, có rất nhiều triết lý chế tạo và có lịch sử rất dài, lại rất nhiều rì viu ca ngợi.
    Bác nào đánh giá cao Tact thì cùng cho ý kiến!!!!
     
  21. Dztronic

    Dztronic Advanced Member

    Joined:
    9/12/05
    Messages:
    3.588
    Likes Received:
    49
    Ậy đầu tiên bác nói là người ngoại đạo sau đó bác lại đem đạo vô bàn thế có chít không :D

    Về mặt cảm nhận cá nhân thì em không bàn. Nhưng nếu phán ampli TACT đơn giản về mặt kết cấu so với ampi đèn hay bán dẫn thì coi chừng ... sai; nhất là so với nhiều ampli đèn. Nếu phân tích đường đi của ampli TACT tín hiệu đi từ đầu đến đuôi thì có thể dài hơn bất cứ 1 ampli kỹ thuật Analog nào ngay cả bán dẫn. Nếu chỉ thấy có 1 con IC và vài linh kiện công suất mà nghĩ là đơn giản thì coi chừng lộn vì con IC nó làm biết bao chức năng xử lý và qua nhiều giai đoạn. KHông nói chi phức tạp nội bình thường các bác ca ngợi chức năng của TACT nào là delay, cross over .... thì nếu nó kết cấu đơn giản làm sao nó có nhiều tính năng như vậy.

    Nếu theo tinh thần đơn giản như kiểu TACT thì ampli TDA7294 hoặc LMxxxx là kết cấu đơn giản nhất ---> chắc nhiều nhạc tính và chính xác nhất. Nếu muốn biết thêm xin qua topic " TDA7294 ....." :mrgreen:
     
  22. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
    @tham nhung: cám ơn bác em nghe vậy là yên tâm rồi. Nhưng bác vẫn đang chơi Tact với 803 hay lại nâng cấp tiếp rồi? Nâng lên loại nào bác cho em biết với để em đi tắt đón đầu.. hihi...
    @Dz: bác có vẻ đang đếm cua trong lỗ rồi. Trước đây em cũng săm soi thông số ghê lắm nhưng buồn cái hàng càng lởm thì thông số càng cao... VD như mấy em recever 5.1 của Denon thông số toàn đề dải tần 10-100khz, công suất 100wx7ch. 6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%. 8 ohms, 20Hz-20kHz, 0.05%, Denon avr-2308. Mà giá rẻ lắm, bóp chết hết đèn đóm, class A, AB... (em xin lỗi bác ClassA nếu có gì mạo phạm hihihi)
    Link: http://www.denon.co.uk/site/frames_main ... il&Pid=338
    @Cominup: Bác tốt tính quá và em biết bác kô cố ý nhưng em xin bác đừng khơi vào nỗi đau em nữa... :lol:
    @namkhanh, phuongthu, noFe: Bác cho em hỏi em mua 2 cái s2150 + PC để oánh 2 đường (1 sub 20h-100h và 100h-hết) có đc kô ạ. Cái s2150 lập trình cắt dải đc kô bác? 2 cái s2150 có link đc với nhau kô bác? có cần mua thêm cái gì nữa kô ạ?
    @Bác B52 chắc thấy bác Patrio đứng rình nên kô dám lượn lờ hihi :lol:
     
  23. Cuong

    Cuong Advanced Member

    Joined:
    5/7/07
    Messages:
    260
    Likes Received:
    2
    Location:
    Hanoi
    Công nhận là Tact nó quá phức tạp nhưng đường đi lại rất ngắn, ngắn hơn nhiều so với các thể loại khác, kô tin bác mua về rồi lôi thước kẻ ra mừ đo. Đấy là em chưa thèm tính là bác phải đo từ DA ra nhé... hehehe... Có lẽ đó là 1 trong những bí quyết hót hay của em nó... hehe...
     
  24. Dztronic

    Dztronic Advanced Member

    Joined:
    9/12/05
    Messages:
    3.588
    Likes Received:
    49
    Em thì nghĩ là ai đó ... thì đúng hơn vì không biết ai là người đem thông số kỹ thuật của TACT ra trước nhỉ ? :)

    Còn truyện Denon thông số kỹ thuật tốt hơn nhiều ampli class A, AB Hí Ènd thì cũng hoàn toàn đúng chứ không gì sai hay phải châm biếm. Và thực tế hầu hết hãng làm ampli tube cũng công nhận méo hài của họ cao và cũng nhiều hãng này sẵn sàng đưa thông số méo hài cao mà không ngần ngại vì kỹ thuật là kỹ thuật không thể trốn chạy được. Họ bán cho những người thích sản phẩm của họ cũng như những người thích ampli TACT và họ cũng biết là méo hài máy đo sẽ thấy nhưng người nghe chưa chắc nghe ra mà đôi khi lại thích những cái khiếm khuyết ây. Cái này em đã viết nhiều rồi không cần phải viết lại hỉ. Nếu thông sô họ tốt hơn Denon thì họ cũng đã đem thông số lên dọa Denon rồi hoặc kiện Denon vì quảng cáo sai. Xét về mặt tầm cỡ thương nghiệp Denon cũng lớn hơn khá nhiều hãng Audio Hí Ènd nếu quảng cáo sai sẽ bị kiện sặc máu. :wink:
     
  25. Dztronic

    Dztronic Advanced Member

    Joined:
    9/12/05
    Messages:
    3.588
    Likes Received:
    49
    Cái board nguyên mạch TDA7294 ở Nhựt Tảo ngắn hơn cái TACT của bác đấy. Bác không tin lấy thước đem ra đo :wink:
     

Share This Page

Loading...