Các bác nghiên cứu loại driver to (288 & 416) nhiều rồi. Các bác cho ý kiến về loại nhỏ. Trong các đời 802, 806 thì đời nào quý hơn? trong các đời 802 còn có 802a, 802b, 802d... và 806 cũng thế. Trên website của altecunofficial cũng không chỉ rõ ra được việc này. Đến 414 cũng có mấy đời theo các bác nên chọn đời nào??? Mời các bác kiến giải.
bass horn đi kèm với hf horn 311-90 , quá xá đẹp . mà phòng thì cũng đâu có lớn tợn như mình nghĩ ha tiêu chẩn A5 . 828h cabinet . còn cái lf cabinet < 150hz giấu đâu o thấy :roll: :roll:chắc trên ...trần nhà đó
Thấy các bác chơi kèn ghê quá, em xin mạo muội post chiếc kèn của em vừa làm xong tuần trước, Driver là JBL LE85, horn làm bằng loa nhôm của đài phát thanh phường Tân Qui. Chân thành mà nói, em có đi nghe thử nhiều nơi và cảm thấy ..... chẳng khác gì kèn xịn. Em quyết định đặt tên nó là Tânqui-garde, để tưởng niệm 1 loại kèn đã từng là ước mơ của em từ lâu lắm.
Á à bắt quả tang bác thu mua thanh lý vật tư của phường nhé !!!! :mrgreen: Chúc mừng bác lần sau có dịp em phải ghé qua bác chơi mới được
Báo cáo bác em trưa nay em mới kiếm được 6 con ốc đúng chuẩn Mỹ để bắt vào, sẽ báo cáo bác sau nhé. Mà hôm trước em đã xin xử luôn tại chỗ thì bác không chịu đấy chứ, vậy đã vào tay em rồi thì ráng chịu nhé, em sẽ trả góp 1 ngày 5K ? nhanh mà
hôm nay giới thiệu với câu lạc bộ một dân chơi altec chính hiệu con nai vàng ( sưu tầm, quậy phá , thưởng thức & sự đam mê) sau khi chủ nhân đồng ý mua vài ... cọng dây loa và tín hiệu cũa em rồi ...sai em lên nhà để cắm thử .... khi vào đến phòng nghe , mới có yếu tố ...nhìn... thì em đã bị ... choáng... không còn quan tâm đến chuyện nghe nghóng hay mua bán gì nũa :wink: dù chủ nhân o có ý muốn giới thiệu dàn máy cũa mình với ai ( chỉ chơi và giao lưu với vài ...tay chơi quen thuộc trong giới audio sg mà theo em biết từ lâu ...khét mùi DIY với những linh kiện audio cao cấp) nhưng em thấy hể có altec hay JBL thì phãi giới thiệu với câu lạc bộ này để mọi người cùng biết...
:cry: mấy cái ...cục 288- b , c , h , rồi G như ...hột vịt lộn lăn lông lốc khắp nơi trong nhà, trong phòng nghe...
:cry: :cry: còn đây là nhà ...kho đẹp hơn phòng khách nhà em. đồ quý thì cũng hợp lý thôi mới bên trái với bên phãi thôi , còn phía sau nhiều quá trời mà ổng không cho chụp :x
thẩm định âm thanh cũa dàn máy ? khi thấy cái cục cơ này , em thấy vượt quá khả năng ...thẩm âm cũa mình nên chỉ ngồi ...nghóng thôi ( với lại đang lùng bùng với mấy cái driver, horn altec với jbl nên tai ...điếc đặc)
Các bác cho em hỏi chất lượng của Altec 290, 291 so với 288 thì thế nào ạ? Em chưa từng thấy bài nào các bác nói về loại driver cắt được 300Hz này cả. Với cả Driver JBL 2450 2" thì có tốt hơn Altec 802, 806 không ạ? Một câu hỏi nữa là có người bảo em chơi bass Altec 414 thì cũng nên chơi kèn Altec + Driver kèn Altec cho nó homogen, thế nhưng em muốn dùng kèn + Driver cho kèn của JBL với Bass Altec 414 thì sao? Âm thanh có đều và hòa hợp không ạ?
Từ ngày nghe Altec nhà các thầy ... cảm thấy cuộc chơi thật là thật bao la bể sở , em sẽ chơi nhưng em vẫn giữ bộ hiện thời để nghe vì em nghe tạp nham lắm hix hix .
Chào các bác, em cũng đang sở hữu một em Altec 299-16A, Trên thế giới có dân chơi cắt ở tầm tần số 200Hz. Nhưng em chịu tiếng Pháp, bác nào giúp em với, cám ơn lắm.
Í quên, cái bài viết này ạ. Tham khảo rất hay. Ngoài ra không biết ở VN mình có ai dùng kèn Sato chưa nhỉ ?
Trên màn hình IE, bác bấm nút chuột phải, chọn " Translate this Page to English". Kết quả sẽ được như sau: ======================== Installations of members HCFR Christophe 31 Juillet 2000 Finally the photographs of the installation of Christophe which animate the forums!. The installation of Christophe with succity of the debates animated in the forums. The article and the principles stated hereafter concern only the author, and does not engage in any manner Homecinema-Fr! Introduction This document presents the principal objectives that I fixed myself through the realization of a system AUDIO/VIDEO amateur, usually called HOME SUCCESS. This realization with the characteristic to be articulated around acoustic components with high outputs. A description of all the elements is carried out, while starting with the overflow room, we review each component (H.P)Le choice of the HP and the system being referred is dictated to it by the wish to obtain a high output, higher than 100 dB per enclosure). Objectives The dependent objectives the realization of this system are double: First of all d'.abord, it himself be a question to show that the approach "HIGH OUTPUT" be the only way possible as soon as one want respect the variation dynamic (also monstrous be they) able to recreate the environment integral of a film, without no effect of compressing. Many systems HIFI were satisfied a long time with small enclosures, supposedly to respect the musical image. In approach HC, the problem does not arise any more in these terms, the entirety of dynamics must be preserved on all the spectrum, it is thus very natural to turn to multichannel systems to houses. Lastly, we carry out acoustic measurements in real situation. Description of the overflow room The overflow room environ.Acoustiquement has a volume usable of 125 m3 on a surface of 51m2 this room does not have the ideal proportions (little width, 4. m to 5.5 m, for a length of 11.6m, all on a maximum height of 2.45 m), however a judicious adjustment of the various components combined with an acoustic treatment of the part makes it possible to obtain a qualitative level of listening sufficient for an application HOME CINEMA. Sound system of reproduction: Speakers The enclosure is the base of all the good systems, whatever the approach and the aims which one has, it is absolutely necessary to control its process of development. In this field, there is not a sound truth, there is initially the search for a personal pleasure, being able to give place to the implementation of a system émotionnellement musical. It is towards this approach I moved. Enclosures before (2 enclosures) They are loads of origin JBL modified following the schedule of conditions Onken, whose references are 4550 audiophile. They possédent two low register translators of 38 cm diamétre. Filtering is carried out in active mode with 200 Hz at a rate of 24 dB/OCT (active filter BEHRINGER). The remainder of the spectrum is filtered in passive mode, in order to avoid the lack of transparency of the active filter (it is not a BSS) 4550 W Tranducteurs Cut-off frequencies SERIOUS ALTEC 515 8LFE*2 High: 200 HZ 24 dB/oct Low medium ALTEC 299 8CA +CPavillon SATO Low: 200 HZ 24 dB/octHaut 800 Hz 6 dB/oct: Médium/Haut Medium ALTEC 802 16B + House ALTEC 511B Low: 1250HZ 12 dB/oct Acute JBL: 2405H (077) Low: 25000HZ 6dB/oct Total effectiveness of enclosure (dB) Ref. 2.10-5 Pa 1w 1m 105 Engine Altec 299 assembled on houses SATO Frequency response of the unit is measured to the level of the position of listening: One first of all notices a curve staged in the serious part, this phenomenon was already highlighted on other similar systems. One obtains an extended frequency response, 30 Hz (-6 dB), which counts held of the geometry of the part and of the particular characteristics of these cases is completely honourable. The low medium, in spite of employs of a membrane pascalite loses very little level with 250 Hz (-2 dB APPROXIMATELY!), the behaviour in power (approximately 20 W at this frequency) makes it possible to slightly go up the levels in this part of the spectrum. To 800 Hz, a coil smoothes the irregularities of frequency response at a rate of 6 dB per octave. Note: House SATO (ref. (2)) is a copy of Western 3568. Its form, as its obstruction makes it more accessible to the amateurs, it has a theoretical frequency of low cut from approximately 90 Hz. In my configuration, I use it starting from the higher octave, that is to say 200 Hz. The high medium has a completely honourable frequency response (very economic house 511 B!). Finally the 2405 are traditional translators for these applications. Central enclosure (1 enclosure) Here, by a cruel lack of place we chose a slightly modified enclosure ALTEC OF the TYPE 817: addition of an aerodynamic separator, slope house in top and bottom. Case ALTEC 817 Tranducteurs Cut-off frequencies Serious ALTEC 515 8GHP*2 High: 200 HZ 24 dB/oct Low medium ALTEC 290 Modified Pascalite + House SATO LOW: 200HZ 24 dB/oct HIGH 800 HZ 6 dB/oct Médium/Haut medium ALTEC 808 8B (modified pascalite) + house ALTEC 511 B Low: 1500HZ 12 dB/oct Acute 2*JBL: 2405H (077) Low: 12500 KHZ 12dB/oct Total effectiveness of enclosure (dB) Ref. 2.10-5 pa/1w/1m approximately 103 Back enclosures (2 enclosures) They are enclosures of origin ALTEC, whose references are A7 8G, they are more known under the name of "Voice of the théatre". These enclosures of mythical designs are still employed in large rooms of spectacles throughout the world, while being declined under several versions, of the A7 model to the A1 model. Here, they are models resulting from A7 modified in 2 ways, working house SATO of 270 Hz with 10 0000 Hz, in order to increase the size of the image artificially, such as the table summarizes it hereafter. CASE ALTEC 828 Tranducteurs Cut-off frequencies Serious ALTEC 421 8FLE High: 270 HZ 18 dB/oct Low medium/médium/haut medium TOA 654 HDF 16 +PAVILLON SATO Low: 270 HZ 18 dB/oct High: No cut Total effectiveness of enclosure (dB) Ref. 2.10-5 Pa 1w 1m approximately 100 Low register system We approach the most delicate phase here, it acts to find translators having a sufficient weight in the bottom of the spectrum, associated a very great speed. This low register system is able to cover 2 octaves without any weakness of levels (from 20 to 80 HZ). Table 4 shows the configurations of uses of each component: Loudspeakers Effectiveness (dB/1W/1m) Dominating frequencies Type of load ELECTROVOICE W30 1 * (76 cm) 98 dB 20-50 1280 liters closed HP MADE IN ASIA HD2200 1 * (51 CM) 98 dB 20-50 Bass reflex camera 425 liters agreement 32 Hz, selectivity 7 JBL E145 +JBL E145 2 * (38 cm) 100 40-80 500 Liters Bass reflex camera ONKEN W AUDAX PR 380 WO4*2 2 * (38 cm) 100 40-80 500 Liters Bass reflex camera ONKEN W JBL 151 K 2 * (46 cm) 100 30-80 220 Liters by HP Bass reflex camera Agreement 31 Hz selectivity 7 AUDAX PR 240 T0 2 * (25 cm) 96 50-680 100 Liters Bass reflex camera agreement 50 Hz selectivity 7 AUDAX PR330 T4 2 * (33 cm) 100 50-80 150 Liters Bass reflex camera agreement 40 Hz selectivity 5 The graph below shows the curve response in frequency of the whole of the low register HP to the position of listening. Frequency response of the system of sand-gravel mix watch some accident, probably caused by the geometry of the part. We however observe a level with 20 Hz without large attenuation (-4 dB compared to the 31.5 Hz), the 16 Hz is still obtained under a very significant level. On this spectrum, one notices wide frequency response in the low frequencies. The "fast" hps were slightly raised in order not to not slow down the system too much. Normally, it is possible to obtain 20 Hz to 0 dB (compared to 63 Hz). The specific theoretical total effectiveness, in the low registers (20 to 80 Hz), with the position of listening, is of 99 dB(LIN) 1 W by HP (approximate calculation taking account of the effects of part), value comparable with the effectiveness of the 4550, 817 and 828. Enclosures of effects right and left (80 HP of the type TEPAZ) are laid out on both sides of the part to thus approach the existing sound establishments in the movie theaters. Sound system of reproduction: Electronics I use a panoply of amplifiers, which go from the large units of power (p>200 W) for the food of the low register system, to the small ones integrated for the engine supply + tube amplifier AUDIONOTE 6V6. The ideal being well on tube amplifiers. The management of these amplifiers is done directly via a DVD including a decoder AC3+DTS. System of reproduction of the image: vidéo+écran The choice of the screen leads us to an acoustically transparent model, in order to be able to place behind this one the totality of the system of sound retranscription. The material of projection, of high quality, will have to be able to diffuse an image of 3 m basic. The adjustment will have to be easy: the choice is not fixed yet. Listen In hi-fi With listening this system is characterized by a light lack of precision in the serious register (effect of the house below its cut-off frequency), associated a light lack of definition. These phenomena come from the use of electronic conventional. This system cannot compete with the best currently visible achievements, this report is recut by collective listenings which we carried out on my installation with my friends. Cinema If the hi-fi part is not the strong point of this system (In comparison with system with equivalent architecture! on the other hand the restitution in mode cinema (5 canaux+grave) proves to be what this fact of better (I think! in the Amateur(jusqu' field with proof of the opposite), with another systéme of the one as of the my good friends!. The loads with houses are of a frightening effectiveness, and plunges you in a seldom equalized universe. The low register is hyper tended without any point of weakness, listenings in SDR "full flow" are of an absolutely titanic truth, with points with 120 dB without any effect of compressing of dynamics. Here, I hope to have made you share my madness of the sound High output applied to the system cinema. References (1) Eyrolles, acoustics in the buildings, theory and applications, 1968 (2) NRDS, Out of the ordinary, June 1998
Đây là các bậc kèn tiền bối của CLB Altec Lansing... horn, cách đây gần một thế kỷ. Hiện nay các cụ này đều nằm trong viện bảo tàng. [web]http://www.sparkmuseum.com/HORNS.HTM[/web]
Loại Khủng Long này thì thế nào các bác ơi???? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting
Dàn máy của một Audiophile DIY với cấu hình như sau : Teewter : Fostex T925 Mid: Horn + Compresser TAD4001 Mid-Bass: Altec 515B 15” SubBass : Altec 416A 15” Amp1 SE 6HS5 (7W) kéo SubBass Amp2 EC8020 (2,5W) kéo bass/mids Amp3 SE 801A (2,5W) kéo mids/highs Hệ thống dùng Active crossover và phần Teewter nối bởi passive crossover với TAD4001