Em xong món này sẽ cậy bác 2 cái mẹt cho em nó nhé, bận quá ko ngồi vẽ nổi. Chụp BA em cố gò mà nó cứ móp, ko được như hãng haaaaaaaaa :mrgreen:
Dạ anh trai, mỗi kênh 1 em Trước em lắp mỗi kênh 1 HQ Shunt mà chỉ dùng mỗi Vcc thấy lãng phí quá. Nguồn walt jung nhỏ gọn đúng vừa vặn cho em ép cục biến áp móp vào. Thanks anh trai nhiều nhiều ...
Mạch đây: Mạch đơn giản vẽ luôn rồi ủi. Bên này củng có nhưng phức tạp hơn: viewtopic.php?f=19&t=81402 Cụ kiddamn lắp xong cho em nghe thử so sánh mod con tiếp của em xem. Bác chơi toàn hàng STAV gấu quá. Cần thì cho mượn bo wat-jung test so sánh. Nguyên bản:http://tangentsoft.net/elec/opamp-linreg.html In the 4/2000 issue of Audio Electronics (successor to TAA), Walt Jung published a new version of his regulator with several improvements over the 1995 circuit: Improved Jung super regulator schematic I’ve used the same component names as far as possible to aid comparison to the 1995 circuit. I reuse the C2 designation because it’s actually the same capacitor on the modified Didden boards, though it has a new role in this circuit. In all other cases, new components have new names. The first thing you notice is the LM317 pre-regulator, but I’ll talk about that later. Pretend for the moment that the input comes from just before D1. Far more important is the change to the error amp’s power connection. Notice that V+ comes from the output of the power supply. The error amp runs from the regulator’s clean output power instead of lightly-filtered unregulated power. Obviously R3 and C2 are no longer needed with this configuration. C3 also had to be removed because you can’t use a film bypass cap on the error amp’s V+ supply any more because the amp becomes unstable if the output cap’s impedance is too low. The diode on the error amp’s output is now a 6.8V zener. This helps the regulator start up more reliably. It may be needed in difficult situations in the original Jung circuit, but Jung says it’s absolutely essential in this new circuit. If you were to use a regular diode, the the error amp’s output is likely to lock up near the negative rail on startup. The circuit now uses the AD825. Jung says the AD797 had problems in environments with strong RFI, since its sensitive inputs would rectify the interference and make the output of the error amp unstable. FET input chips are less sensitive to this problem. Emitter-degenerated bipolar input chips are also said to be workable; Jung recommends the AD817. You still want a fairly fast chip for this purpose, and a strong output stage helps. The current source’s default value has been lowered. The D44H11’s minimum hFE is 60, so the minimum current from this configuration is about 330mA. If you mirror this circuit for a negative regulator, the complementary D45H11’s minimum hFE is 40, so the minimum current would be more like 225mA. You don’t want to increase the circuit’s output level needlessly because that puts an unnecessary load on the output stage of the error amp. The LED and its series resistor have been changed to match recommendations by Gary Galo in part 4 of the 1995 series. Galo said these lower the dropout voltage. Jung does mention using the 2N2907 instead of the 2N5087, but he doesn’t mention dropout, though Galo said this helped as well. And now for that LM317 pre-regulator. Jung’s implementation is infinitely more clever than the pre-regulators used by Sulzer and Borbely. Because the LM317 is a floating design, Jung is able to wrap the regulator around the pass transistor so that the output of the preregulator always stays a fixed amount above the output of the pass transistor. The resistor values shown give a 2.3V drop across the preregulator, which should be high enough that you can pull 1.5 A from it without hitting dropout. The preregulator reduces the amount of ripple the error amp has to remove, it reduces small errors through the current source, and it takes some of the power dissipation load off the pass transistor. The only downside to the preregulator is that the dropout voltage of the combined regulator rises to around 5 V. The article describes the changes as mods to the Didden circuit boards, so I suspect the boards distributed by audioXpress are still the original design.
Hehe lục lại cái pcb NAP 1 mặt ngày xưa em vẽ cũng pro phết mà em lại chê...Đây là cái amp em BD em hài lòng nhất cho đến giờ.
Nói như Lão Lynhan nói với mình khi gặp buổi đầu nhà anh Quang mình mang cái pre 100% trở chị na, tụ tantalum viên đạn: Cái này chỉ phát ra tiếng người thôi :cry: . Mình vẫn còn thù lắm :lol:
- Bác làm em nhớ ngày đầu làm DAC :mrgreen: , mới gặp lần đầu phán cho một câu: " cái này mà nghe cái dzề" làm quê một cục :evil: .
Anh Quang ơi, em thấy nguồn Walt Jung con Q2 trong mạch gốc và mạch của anh khác nhau. Vậy làm thế nào biết được những con tran nào tương đương vậy anh? Nhà thằng bạn hỏng màn hình cái TV 42ich LG, nó cho em nguyên ruột bên trong, tháo ra dòm đống tran, không biết thay vào nguồn Walt Jung đc ko?
Nghe bác Quang bảo thay toàn bộ tran pre bằng C2240. Ko hiểu sao em thay chỗ vtrí con BC560 mặc dù dò datasheet chân cẳng đúng mà nó ko chạy (em thay 3 con ko con nào chạy cả )
nó mà chạy thì aQ tư zấn đúng khùng tư zấn vớ vỉn . mà cụ hỏi và post nài cũng vớ vỉn vì aQuang chả bao giờ tư zấn vậy cả
hahaha.....bác có nhiều C2240 thế hay đổi cho em 1 cặp đi...em đưa con khác bảo đảo gắn vô BC560 là chạy liền :mrgreen: :mrgreen:
Hôm trước lên chổ anh Quang thấy cái bo đang hàn dở dang toàn đồ tàu xấu òm em hỏi của ai hoá ra của Kụ. Con 2SC2240 thay cho BC550 mới cùng chủng loại NPN, coi hình cho chắc rồi lắp vô bo.